tirsdag 2. oktober 2012

Slå opp med meg selv

Det finnes noen dager innimellom da jeg kan bli skikkelig lei av meg selv. Det skjer ikke ofte. Jeg er stort sett på lag med meg selv, men en sjelden gang skulle jeg ønske at det var mulig å slå opp og reise fra meg....:))
I dag har vært en sånn dag, og vet du hva jeg får skikkelig lyst å gjøre på sånne dager? Jo, bestille meg et helgeopphold på et VIRKELIG luksushotell, med spa, massasje, manikyr og pedikyr, hudpleie osv osv.... Spise god mat, dykke ned i ei spennende bok, ligge i silkesengetøy i senga og se på TV og spise konfekt, sånn som damer på TV pleier å gjøre... og bare være kronegoist.


JEPP! Det blir bare så fryktelig dyrt! Og jeg mistenker at jeg ville blitt fristet til å bli lei meg selv mye oftere hvis jeg begynte sånn.

Jeg fant en enklere og billigere løsning i dag: på med treningstøyet og ut og jogge. Det gjør underverker å ta en treningsøkt med høy puls og svetting, i kombinasjon med å komme ut i skogen i frisk, deilig høstluft. Hadde sikkert hatt en bra virkning å bare gå tur i skogen også. Man får tankene ut av de sporene de har gått seg fast i, og skjønner at det som foregår inni hodet og i følelseslivet enten er hormoner på avveier eller at man rett og slett har blitt selvsentrert. I alle fall følte jeg meg som et nytt menneske da jeg kom hjem igjen, og må ærlig innrømme at jeg har problemer med å se hva det var som var så fryktelig galt for halvannen time siden :))


Ikke rart man blir i godt humør med så fin natur rundt seg.

Og nå står hjortegryta og putrer på ovnen. Jeg har litt mer husarbeid jeg skal gjøre før jeg tar kvelden, og nå skal jeg nok få det gjort på null komma niks :)

Takk for at dere holder ut med meg!

Klem fra Bibbi



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar