søndag 2. september 2012

Brev til meg

Ååå så deilig det var med en god natts søvn! Nå er jeg fit for fight igjen :)

Har ikke akkurat "figtha" så mye må morran, men jeg har hatt et par rolige timer der jeg bare har kost meg med knekkebrød, den obligatoriske tekoppen min og litt åndelig føde.

Har lest noen fine bøker.....Barnebøker..... :) Helt for meg selv. Påskehistorien, Daniel og løvene, Jesus forteller historier osv. Barnas bibelhistorier. Vet du, det var utrolig interessant å lese alle disse kjente historiene fra bibelen i en så enkel variant. Det er kokt ned til det mest elementære, for å være lett forståelig for barna, og det var så deilig å få det servert på barnevis :)


Fantastisk herlige engler... :))

Etterpå slo jeg opp 1. Petersbrev og bestemte meg for å lese det som om brevet var skrevet til meg. (Noe det jo i og for seg også er!) Så for meg at Peter satte seg ned for å skrive dette brevet til meg. Han tenkte gjennom hva som var viktig å få fram, og hva som ville være bra for mitt åndelige liv. Og så skrev han: " Peter, Jesu Kristi apostel, hilser Birgit, som lever i fremmed land, du som er utvalgt slik Gud Fader forut hadde bestemt, og ved Ånden innviet til lydighet og til å bli renset ved Jesu Kristi blod. Må du få nåde og fred i rikt mål.....osv"

Når jeg leste hele det første kapittelet på denne måten ble det plutselig veldig mye mer aktuelt. Jeg leste det også som om jeg aldri hadde lest det før, og tenkte: "Hva er det egentlig Peter har å si til meg her?" Og han hadde veldig mye bra å si til meg i dag. Han minnet meg om at jeg faktisk er hellig, og at jeg er kjøpt med en dyr pris: Jesus selv. Han minnet meg også på at jeg skal huske å glede meg, og juble over det jeg har fått, og så var det noen ord om å leve i kjærlighet til menneskene omkring meg og en oppfordring til alltid å være lydig mot Herren.

Tror nok jeg kommer til å ta en tid framover hvor jeg leser bibelen på denne måten. Jeg kan våkne til et nytt, personlig brev hver dag. Brev fra Peter, Paulus, Jakob, Johannes osv, BARE til meg :)) Jaja, du kan få lov å lese det du også. Hvis du er snill :))

Nå skal jeg hoppe i treningstøyet og ta meg en joggetur. Er ikke så fint vær akkurat, men så lenge det ikke regner går det greit.

Da får du, min venn, ha en velsignet søndag. Nyt dagen, og ta deg tid til stresse ned og finne tilbake til roen etter ukas strev. Det er det søndagen er til for. Å hvile.

Blessings fra meg til deg

Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar