søndag 5. august 2012

Tenk å få våkne....

Guriland som jeg surra da jeg våknet i dag. Jeg fatta ikke hvor i verden jeg var. Har sovet så mange forskjellige steder i det siste, - hos venner på Mo, hjemme hos pappa og noen netter i bilen. Jeg titta på døra og tenkte: hvordan ser det ut på andre siden av den døra.....Og jeg lå LENGE og funderte før jeg skjønte at jeg faktisk var hjemme.  Man kan begynne å lure på om man er helt god noen ganger :)

Men uansett, jeg våknet med en sang inni meg i dag. En god gammel "hit" fra sommeren -83, da jeg var med seilskuta "Elida" og seilte langs sørlandskysten. Vi hadde sangmøter fra dekket både når vi seilte og når vi lå i havn, og denne sangen til Viggo Roksvåg har jeg ikke tall på hvor mange ganger vi sang den sommeren:

"Tenk å få våkne til en ny dag der alt er harmoni
Da jeg kan glede meg og si:
Jeg er frelst, jeg er fri.
Jeg har Jesus i mitt hjerte og det er det som gjør meg gla´
Det gikk opp for meg i dag
at Han lever i meg"



Det var en fantastisk sommer, og selv om den ikke er mulig å gjenoppleve, er sangen like aktuell i dag. HVER DAG faktisk.

Å våkne hver dag og vite at Han lever i meg, jeg har tilgang til Hans styrke, Hans fred, Hans kraft, vel.....det kan ikke sammenlignes med noe annet. Det er egentlig helt villt når man tenker over det!

Ha en nydelig hviledag, kjære deg. Trekk pusten dypt noen ganger og kjenn at du LEVER... Og la ikke bekymringer og uro få ødelegge for deg. Å bekymre seg hjelper ikke på noe, så hvorfor bruke krefter på det?

Love & blessings fra Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar