fredag 31. august 2012

Dørtavle

På døra til matboden vår har vi i alle år hatt et skriftsted hengende: "Så gir jeg rikdom til dem som elsker meg, og fyller deres forrådsrom"

Det var en periode på ganske mange år da vi virkelig fikk oppleve at Gud var vår forsørger, og i den perioden var dette verset en stadig påminning og oppmuntring om å stole på Ham. Det var mange ganger at pengene tok slutt og det var vanskelig å få betalt regninger, men matboden har aldri vært tom, og fra den kunne vi også dele med andre.

Her om dagen skulle jeg male døra til matboden, og måtte ta ned papirlappen med skriftstedet på. Tapen var helt gul etter alle disse årene, og det samme var arket. Det var litt vemodig å fjerne det, for fortsatt var det en påminning om Hans trofasthet i en tid vi virkelig trengte det.

Jeg fant på noe lurt. Jeg malte rett og slett skriftstedet rett på døra, så har vi det der for alltid :)
Selv om tidene er forandret har jeg det fortsatt sånn at jeg vil at Gud skal være min forsørger. Det er greit at jeg har en jobb og tjener pengene mine, men jeg vil ikke ha min trygghet verken i jobben eller pengene. 
Noen delte et bilde på face her om dagen med denne teksten : "If God is all you have, you have all you need".

Og det sier egentlig alt :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar