torsdag 21. juni 2012

Sexy

Kan noen VÆRE SÅ SNILL og fortelle meg hva det ordet egentlig betyr?

I følge Wikipedia betyr det: "Et adjektiv som karakteriserer personer, klesplagg, opptreden eller miljø som virker seksuelt eggende"

Ok. Jeg googlet ordet og her skal dere få en liten smakebit av hva jeg fant:

Sexy sommerfugler?
Sexy VIF-kamp
Sexy strømløsninger
Sexy peelingsåpe
Sexy super PC
Sexy colaflasker
Sexy mat
Sexy pappaperm
Sexy laksetuber

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men det begynner allerede å bli kjedelig!

Må innrømme at jeg blir litt bekymret over hva nordmenn opplever som eggende når jeg ser hva ordet brukes om :))

Jeg tipper at det er det mest misbrukte ordet i det norske språket i dag. Les VG og sjekk hvor mange ganger det er brukt i kun en avis! Se på forsidene av ukebladene. Sjekk annonser. Det er rett og slett utrolig hva som er sexy, i følge enkelte.

Jeg vet jo at sex selger, men er vi nordmenn virkelig så dumme at vi lar oss SÅ TIL DE GRADER påvirkes av det ene ordet at de som driver med markedsføring i stor grad tjener på å bruke det?

Hvis du sjekker på høyre side av bloggen min hvilke innlegg som er mest lest hos meg, så er det selvfølgelig det jeg skrev om "kristne og sex". Det har dobbelt så mange visninger enn det som ligger på andreplass.

Men nå havner vel dette på andreplass, tenker jeg :)

Jeg vil egentlig bare fram til at jeg synes det er idioti hvordan det brukes i tide og utide.
Er jeg den eneste?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar