søndag 20. mai 2012

Lær meg å be

Jeg er den typen menneske som ikke har så lett for å slå meg til ro og si "That´s it". Jeg ønsker alltid å komme videre, lære mer, oppdage nye ting. Så også i mitt kristne liv. Eller kanskje spesielt der.

Det siste halvåret har jeg hatt en bønn i mitt hjerte: "Herre, lær meg å be". 

"Hallo, Birgit, du har vært en kristen i 33 år, du vet vel hvordan du skal be!"

Joda, det er ikke vanskelig å be. Å snakke med min Far i himmelen. Men noe driver meg dypere. Jeg ønsker å være der også for andre, i bønn. Å be mennesker fri. Selv om jeg har opplevd mye og sett mange bønnesvar, så føler jeg mange ganger at jeg er på barnestadiet når det gjelder bønn. Fordi jeg vet at det finnes så mye mer.

Jeg har også mange ganger det siste halvåret sagt: "Gud, jeg skulle ønske jeg kunne fått to uker sammen med Suzette Hattingh. Få dele hennes bønneliv, lytte når hun snakker med deg".

Suzette Hattingh har vært et slags åndelig forbilde for meg i mange år. Mange av dere vet ikke hvem hun er, men det er ikke så nøye. Det er ikke det som er poenget her. Poenget er at hennes tjeneste treffer noe i meg. Å høre henne gir meg mange aha- opplevelser. Det gir meg også bekreftelser på mange ting jeg selv har opplevd, men som ikke snakkes så mye om i kirker og bedehus.

Hun hadde møter i distriket for ikke så lenge siden. Der reklamerte hun for ei bok hun har skrevet.



Selvfølgelig kjøpte jeg den. Og det morsomme er at når jeg nå leser den føler jeg at jeg har fått bønnesvar: To uker sammen med Suzette, få dele hennes bønneliv og lytte når hun snakker med Herren.....

Jeg får frisket opp gamle sannheter og blir påminnet om ting som har kommet litt i skyggen.

Når jeg ber er jeg med og påvirker. Min bønn styrker Guds rike på jord. Min bønn gjør andre tilgjengelig for Gud. Min bønn gjør at HAN får komme mer til.

Det samme gjør DIN bønn. Det er fantastisk, rett og slett.

God søndag til dere alle.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar