mandag 19. mars 2012

Trafikksinker


Noen leser 15 i stedet for 50
Hva er det med folk som kjører i 35-40 km i 50 sone? Hadde de bare visst hva det gjør med meg så hadde de sannsynligvis ikke gjort det....

Jeg var sent ute, men hadde akkurat nok tid til å fylle bensin på vei til jobben. Da jeg kjørte ut fra Rockeveien ble jeg liggende bak en jeep. Han kjørte i 40, og jeg tenkte at det er sikkert fordi vi straks kommer inn i ei 40 sone med masse fartsdumper i veien. Vi kjørte ferdig 40 sona og det står et 50 skilt, og jeg tenkte at nå blir det vel greit. Neida, da legger fyren seg i 35 km, stopper opp for biler som kommer inn fra alskens stikkveier og er DEN gentlemannen for alle andre enn meg. Jeg ser på klokka og bensinmåleren og skjønner at dette skal holde hardt.

Vi kom til ny 40 sone på Hafslund, og da kom han plutselig opp i 40 igjen. Oj! Men jeg kunne se langt etter å fylle bensin. HAN kjørte jo selvfølgelig inn på Esso for å fylle, for han hadde jo ikke dårlig tid....

Jeg vet ikke hvorfor, men sånt får fram ting i meg som jeg slett ikke er glad for å oppdage. Jeg blir stressa, irritert, oppgitt. Jeg får lyst å legge meg på hornet, blinke med lysene, rulle ned vinduene og spørre hva han driver med, om han tror han er alene på veien. Heldigvis klarer jeg å holde igjen, oppføre meg noenlunde kristelig på utsiden, mens jeg raser innvendig.

Det er så teit, så vanvittig teit, at man skal reagere sånn. Jeg kan heller bli flinkere til å kjøre 5 minutter tidligere, så trenger jeg ikke bli så stressa hvis noe skjer underveis.

Jeg lurer forresten også fælt på hvorfor "alle" legger seg i 80 over Sannesundsbrua fra Skjebergsida, når fartsgrensa er 100............

He he, nei, jeg må skjerpe meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar