søndag 20. november 2011

Mørkets makt

Søndag morgen igjen. Har en liten andaktsstund og har lyst å dele med meg av et vers jeg har lest:

"Han har fridd oss ut av mørkets makt og satt oss over i sin elskede Sønns rike" Det står i Kol.1,13

Finnes det en mørkets makt? Ja, gjett om! Man trenger ikke se seg rundt så lenge for å skjønne det. Det finnes en mørkets makt, og den ønsker å invadere våre familier, våre hjem, våre liv. Hvis vi åpner oss for den, skaper den frykt og angst i våre liv, og gjør alt for å holde oss bundet.

Jeg husker som tenåring at det var ei jente jeg kjenner som drev mye med spiritisme. Hun var helt hekta på det, for "brettet" svarte henne og hun syntes det var utrolig spennende. Men nettene hennes var fylt med angst, hun gruet seg til å legge seg, for da var åndene der. Ark krøllet seg av seg selv i skuffen og ting flyttet på seg.

Man skal ikke leke med sånne krefter. I oss selv har vi ingenting å stille opp med og vi blir fort et offer for mørkets makt. Mørket kan heller aldri tilfredsstille oss. Joda, for en tid kan det se bra og uskyldig ut. Spennende også. Men prisen kan bli veldig høy. Jeg vet hva jeg snakker om. Vi har hatt besatte mennesker i huset, og det tunge og mørke som var over dem, unner jeg ingen mennesker å oppleve. Men de ble fri, takk og lov!

Det som er så fantastisk er at Gud har fridd oss ut av mørket gjennom Jesus Kristus. Det står om Jesus at han stilte djevelen fram til spott og spe da Han TRIUMFERTE over ham på korset. Jesus triumferte over mørket, og når vi i våre hjerter er hengitt til HAM har vi blitt borgere av Hans rike.

Hvilket rike ville du valgt å tilhøre: djevelens rike eller Guds rike?

Jeg har gjort mitt valg, og da jeg først fikk smake Hans kjærlighet og Hans kraft var det aldri noe alternativ å vende tilbake til mørket.

Ha en riktig god søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar