lørdag 25. juni 2022

Morgenfugl

Morgenfugl? Jeg? Ja så til de grader! Våknet kvart på seks i dag og ble så glad for at jeg våknet så tidlig så jeg kan få mye ut av dagen. Dessuten drømte jeg så mye rart at det var en sann befrielse å komme tilbake til virkeligheten.

Hoppa inn i lette sommerklær og gikk ut og vannet blomster. Så stille og deilig rundt meg. Litt for stille kanskje? Hvorfor var fuglesangen så langt borte? Selvfølgelig fordi fugleplassen var tom for mat! Vet dere forresten at det er nesten umulig å få tak i fuglemat på sommeren? Felleskjøpet er min eneste og trofaste leverandør på denne tiden. Jeg mater fuglene hele året og har gleden av å følge med på det ene kullet etter det andre.

Matkassene og stabburet ble fylt til randen og plutselig var fuglesangen normal igjen. Jeg elsker det. Og jammen dukket herr og fru Dompap opp ganske kjapt. Har to par som er her hele året og hannene lyser opp på fugleplassen med sin flotte rødfarge.

Jeg har sånn arbeidslyst på morgenen. Er egentlig veldig klar for å finne fram kantklipperen, men det aner meg at jeg blir rimelig upopulær i nabolaget hvis jeg begynner å slå gresset kl halv sju på lørdags morran! Dropper støvsugeren også, så gemalen kan få litt ro. Og det er slett ikke så verst med en kaffekopp og en rolig start på dagen heller. Sola varmer godt allerede og jeg kan jo gå her og pusle med småting til normale folk begynner å våkne til live.

I dag er det meldt fint sommervær stort sett over hele landet. Nyt det, folkens. Vi trenger det!

Bibbiklem


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar