lørdag 1. februar 2020

Jeg skal bare, jeg skal bare....


Dagen starta fint. Var skikkelig møkkavær da jeg våknet, så jeg dro dyna godt opp og lå og lyttet til vinden og regnet som slo mot ruta på soverommet. Etter hvert stod jeg opp for å begynne å forberede middagen i dag. Vi skal ha gjester og jeg ville gjerne få unna ting i god tid. Etter det vanlige morgenstellet gikk jeg ned til kjelleren for å ta en dessert ut fra fryseren. Der nede oppdaga jeg at jeg hadde glemt å brette et laken som jeg vaska for et par dager siden, så da gjorde jeg det og gikk opp igjen. Vel oppe kom jeg til å lure på hva jeg egentlig gikk ned for. Jo, det var jo den desserten! Så jeg gikk ned igjen og tenkte at da kan jeg jo samtidig ta med meg den flaska med oystersaus som jeg kjøpte i går og sette den i matboden. Som tenkt så gjort. Oppdaget forresten at jeg hadde en sånn flaske stående der fra før, uåpnet. Ok, da har jeg to. Helt greit, jeg bruker mye av det. Mens jeg var nede tenkte jeg at jeg kan jo sette på en vaskemaskin når jeg først er her. Så da gjorde jeg det. Og gikk opp.
Men så var det den desserten, da, den skulle jo ut av fryseren. Gikk ned igjen. Kom på at jeg trenger sopp til middagen så jeg gikk inn i matboden igjen og hentet kantarell og champinjon. Syntes det var veldig kaldt nede så jeg passet på å fyre opp i peisen mens jeg først var der og så gikk jeg opp med soppen. Står på kjøkkenet og tenker: Hva var det egentlig jeg gikk ned for? Jo, det var jo den desserten som skulle ut av fryseren!! Gikk ned igjen, og denne gangen, tro det eller ei, tok jeg desserten ut av fryseren, gikk rett opp og la den fra meg på kjøkkenet. Og så tenkte jeg: Dette er bloggmateriale!!!

Det tok litt tid før jeg fikk gjort det jeg egentlig skulle, men du verden så MYE jeg fikk gjort 😂

God helg til alle normale der ute, og til dere som er som meg!

Bibbiklem

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett