fredag 31. mai 2019

Timeout i nord


Jeg har behagelige dager for tiden, gjør bare sånt jeg har lyst til. Lese, sove, spise, gå tur, ta bilder, sove, sove, sove...... Vet ikke hva som skjer med meg, men etter at jeg kom hit til Hestmannøy har jeg nesten sovet mer på to dager enn jeg gjør på en uke hjemme. Kroppen har funnet hvilemodusen og hjernen er i ferd med å gjøre det samme. Blir rykket litt ut av det gode liv innimellom når telefonen ringer med en annen ringetone enn den som tilhører familien min, men noe tyder på at telefonen også er i ferd med å finne hvilemodusen her på Helgeland.


I dag spiste jeg frokost på fjæra, mye senere enn jeg normalt spiser frokost. Selv om det var litt kaldt i lufta så var det utrolig godt å sitte der og nyte maten og morrakaffen til lyden av bølgeskvulp og fugler. Sola tittet etterhvert fram og gjorde måltidet enda mer behagelig. Var glad jeg hadde husket å pakke med meg ullklær.....


Rundt huset til pappa er det et yrende liv. Jeg blir liksom aldri lei av å sitte å se på alt som beveger seg. Her er det orrfugler under grantrærne, masse spurver og småfugler. Det er uhyggelig mange jordrotter!! Er hull etter dem overalt og i dag har de nesten flydd mellom beina på meg når jeg har vært ute og gått. I treet utenfor vinduet har et trostepar reir. Det er fasinerende å sitte og se på hvor trofast de passer på eggene sine. De ble hysteriske da jeg åpnet vinduet for å vaske det i går, -det var da jeg oppdaget dem. Nå har de roet seg, og jeg passer på å ikke forstyrre dem.



Tegnesakene jeg har tatt med meg ligger foreløpig urørt. Kanskje jeg tar dem i bruk når/hvis behovet for søvn avtar. Døgnet har jo bare 24 timer, ikke sant?

Det er utrolig godt med en sånn timeout som dette etter en rimelig hektisk vår. Finnes heller ikke noe bedre sted enn dette å ta en timeout på. Lite som distraherer her ute på Hestmannøy. Ikke noe mas og kjas. Ingen butikk å bruke penger på (kunne absolutt tenkt meg en sjokolade akkurat nå, men blir jo bare nødt til å avstå fra det). Og her i huset er det kun én TV-kanal, NRK1.  Jeg har frydet meg stort over å se Miss Marple løse mordmysterier :)

Nå skal jeg lage meg en kopp te og flate ut på sofaen, helt til jeg forflytter meg fra sofaen til senga og får skjønnhetssøvnen min. God helg!

Bibbiklem




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar