tirsdag 22. mars 2016

Med eller uten pynt, -påske blir det uansett!


Bilde lånt fra http://moldebedehus.no

Å pynte til påske, det har jeg liksom aldri fått helt til. Joda, jeg rydder og gjør rent sånn i full fart, og så finner jeg fram noen gule lys, kjøper et par gule blomster og har et påskeegg som jeg setter fram med noe godt i.
Når jeg ser på bildene på facebook av alle de fine, påskepyntede husene skjønner jeg at jeg har langt igjen. Skulle gjerne hatt en sånn fin, påskepyntet stue, jeg også, men høytiden kommer bestandig for brått på meg. Dessuten er jeg ikke glad i gult. Slett ikke glad i gult!

Men i hjertet mitt er det pyntet til påske og det er alltid med stor glede jeg går inn i denne høytiden. Det den står for, evangeliet om Jesus som gav sitt liv til soning for mine synder, er selve Livet for meg. At Hans kjærlighet til meg (og deg) er så stor og inderlig at han ville gi sitt liv, det vil for meg alltid være en gåte. Men dette evangeliet, det glade budskap, ble livsforvandlende for meg, og jeg slutter aldri å takke min Frelser for at Han kalte på meg og møtte meg, slik Han gjorde.

Påskeevangeliet er uten sidestykke det mest kraftfulle som finnes!

Og mens hjem rundt omkring i det ganske land fortsetter å forvandles til fine, koselige, høytidsklare hjem skal jeg bruke en del av kvelden til å stryke hvite skjorter. Ikke det morsomste jeg vet, men det må gjøres!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar