fredag 11. desember 2015

Så tar jeg livet med ro!

En ting jeg ikke liker er når dagene går i ett og jeg ikke finner plass til noen pusterom. Hele tiden på vei til noe som skal gjøres, -fra det ene til det andre. Før skjønte jeg ikke signalene i kroppen min. Gjenkjente ikke stresset og gikk i fella gang på gang. Men jeg har lært, og derfor har jeg blitt flink til å stoppe opp. Det er høyst nødvendig for meg, -ellers blir jeg et hespetre å være i hus med, og ikke får jeg det bra med meg selv heller.

I kveld har jeg tatt en sånn kveld. Oppgaver som skulle vært gjort er lagt på vent og jeg har sunket ned i godsofaen foran peisen. Jeg vet at de neste fire dagene kommer til å gå i ett, så jeg er føre var. Tar pusterommet nå, når jeg har mulighet, og samler overskudd til mere krevende dager. Jammen har erfaringene gjort meg klok....


I år er første gang på 12 år at jeg ikke jobber i butikk i desember. Jeg har virkelig gledet meg til førjulstida i år. Gledet meg til å nyte adventstiden uten å få den kommersielle biten så tett på meg. Jovisst kan det være koselig å jobbe i butikk sånn før jul. Mye trivelig og artig med det. Men likevel har jeg sett fram til å slippe det i år. Slippe jul i store doser lenge før den er her. Være mer fokusert på hva julen egentlig handler om enn på å få opp omsetningstallene.....

Juleevangeliet har blitt nytt og levende for meg de siste årene. Jesus som kom til jorden. En fantastisk himmelsk inngripen i vår verden. Han forvandlet alt for alltid. Jeg er uendelig takknemlig for at jeg har fått lov å ta imot den fred som overgår all forstand. At jeg får tro på Gud og ha fellesskap med Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd. At jeg kan stoppe opp i løpet av dagen og ha en "hellig stund", samme hvor jeg befinner meg. Merke Hans nærvær i livet mitt og kjenne at jeg har beina plantet på en solid grunnvoll. Jeg vet ikke om noe i hele verden som kunne få meg vekk fra dette. Det er livet, slik jeg opplever det. Derfor er julen en så dyrebar høytid for meg.

"For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn, den eneste, for at hver den som tror på Ham ikke skal gå fortapt, men ha evig liv"

8 kommentarer:

  1. Er bare et ord som dekker, AMEN!!!
    Ha en fortsatt herlig adventtid..
    -Lisbeth-

    SvarSlett
    Svar
    1. God advent til deeg også. Lisbeth. Og takk for vennskap på Facebook :)

      Slett
  2. NYDELEG SKREVE!
    TAKK :-)

    FORTSATT VELSIGNA ADVENTSTID ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. God advent til deg også. Endelig har det kommet litt kuldegrader og rim på bakken, så det ligener LITT på advent :)

      Slett
  3. Å lære dette er ikke enkelt, men utrolig viktig! Sitter i sofaen i kveld jeg også, godt! Tv i bakgrunnen, litt kryssord og pizza.
    God førjulstid til Deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Deilig meg en "slækkekveld" innimellom slaga. God adventstid til deg også!

      Slett
  4. Flotte ord. Både det om å ta seg tid til å slappe av,
    og det viktigste i livet. At Jesus kom for min skyld.
    Takk for gode ord en lørdag morgen.
    Ønsker deg ei velsinget god adventshelg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og det samme til deg. Håper dagene er gode hos deg også :)

      Slett