søndag 13. desember 2015

Ladyen og lammeskankene

I dag har det vært spennende og uvante lukter i heimen til Groth. Ladyen har vært i kokkeleringsmodus og har gjort ting hun aldri har gjort før....
Jeg hadde to lammeskanker liggende i fryseren etter at vi kjøpte et lam for en tid tilbake. Har vært fryktelig usikker på hva jeg skulle bruke de skankene til, men i dag slo jeg til. Og du verden så moro!


Morteren ble en kjærkommen hjelper i dag. Hvis du ikke har morter må du bare skaffe deg en. Ønsk deg i julegave, kanskje..? Med en morter får du fram smakene i krydderet og i urtene på en helt utrolig måte. Og så godt som det lukter når du holder på! Mmmmm.


Her har jeg koriander, rosmarin, oregano, litt timian, helpepper og et sterkt chillipulver. Fantastisk kombinasjon.


Bruna det i en jerngryte og la det på en seng med div grønnsaker, masse hvitløk, 3 spiseskjeer worcestershire sauce og litt soyasaus og knuste tomater. Inn i ovnen i 2 1/2 time. Så lagde jeg potetstappe av mandelpoteter med hvitløk. Ojojoj.....ble satt tilbake til New Orleans og den herlige maten vi spiste der. Det ble en smaksbombe, fylte hele spekteret av smaker. Fantastisk!


Ser ikke så enormt delikat ut, men det tas igjen på smaken.

Sånn, nå vet du hva vi har hatt til middag i dag!

3 kommentarer:

  1. Mmmm, har akkurat spist moiddag, men dette så så godt ut at tennene løper i vann!

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg sulten.....
    -Lisbeth-

    SvarSlett