lørdag 1. august 2015

Hans ord i min munn

Det er lørdag morgen. Jeg har gnidd søvnen ut av øynene og lagt på litt makeup. Det lukter kaffe i huset og jeg har akkurat skjenket meg en kopp varm kaffe med en melkeskvett i. Titter på gradestokken, som forteller meg at det er 13 grader ute. Kalenderen sier 1. august. Jeg gjør en rask bestemmelse om å ikke irritere meg verken over temperaturen eller hvor langt på sommeren vi har kommet. I stedet har jeg en fornemmelse av at dette blir en bra dag. En dag til å pusle med saker og ting hjemme. Jeg har bakvakt på jobben og må holde meg sånn noenlunde ved dørene, og på slike dager får jeg gjerne gjort unna ting som har havnet på ventelista.

Jeg sovnet med et bibelvers i tankene i går kveld, og våknet med samme bibelverset i dag. Det står i Jesaja 51, 16:  "Jeg har lagt mine ord i din munn og skjult deg i skyggen av min hånd!" Skal ikke gi noen utlegning på det, men er ikke det fantastisk? Hans ord i min munn, og jeg får lov til å tale det ut. Og så bor jeg i skyggen av Hans hånd. Han holder hånden sin over meg. Tror ikke det er så mange som kommer forbi den hånden, for å si det sånn..... Må bare konstatere at det er inderlig godt å være et barn av Gud en tidlig augustdag i 2015. Han har ikke gått ut på dato og kommer aldri til å gjøre det. Til og med Hans engler er up to date...., i alle fall når det gjelder hårfrisyre  :-) Hvordan vet du det, sier du? Ja, det kan du jo bare lure på.

I går var det fullmåne. Og for en fantastisk fullmåne. Registrerer at det er flere som har lagt ut bilder på facebook. Jeg var også ute med kameraet og for første gang fikk jeg tatt et par noen lunde greie månebilder. Jobber litt med å lære meg riktige innstillinger for tiden. I går løp jeg fram og tilbake mellom mitt oppriggede kamera og en nettside "tips for månebilder", eller noe sånt. Hva gjorde man før man fikk google????? Vel, her er i alle fall mitt månebilde.


Fikk et par aha-opplevelser angående kamerainnstillinger i går, så nå er jeg litt gira på å jobbe videre med det. Har hatt en heller laber fotosommer, for å si det sånn, men nå er det moro igjen.

Jeg leste at månen skulle være blå i går, så du får med denne på kjøpet.


Hehe...... Siden jeg ikke så noe til den blå månen var det greit å lage den selv :-)

Men nå skal jeg ikke plage deg mer med småpratinga mi. Ser at solen begynner å titte fram så jeg får komme igang med diverse gjøremål.

Ønsker deg en riktig god lørdag og en god helg, hvor enn du befinner deg.

2 kommentarer:

  1. småpratinga di gjør at jeg kjenner ro på innsida, det er noe spesielt med deg
    ~ mistenker at det er fordi du er dattera til pappa'n vår ;)

    Ville bare innom og si takk for alt du har gitt meg,
    så ser jeg at jeg må si takk for å hente frem et godt vers fra Bibelen også.
    (og de bildene var ikke så verst du)
    Alt godt ønskes deg og dine, Guds fred og velsignelse
    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine ord, Cecilie. Godt å høre at skriveriene kan bety noe for noen, -da blir jeg så innmari glad. Jeg skriver jo bare fra hjertet, det som faller meg inn. Men så bor Han jo i hjertet mitt da ;-)
      Stor klem til deg, og må Han fylle deg med alt som godt er.

      Slett