søndag 5. oktober 2014

Pludder på en søndags morgen

Å du skjønne søndags morgen! Før i tida ville jeg helst sove på søndags morran, men nå er det en tid jeg bruker til å finne ro og nyte stillheten. Jeg sitter her med frokosten min og den fine tekoppen med B på. B står for .......... nei, det kan du finne ut selv. Tror aldri du klarer å gjette det :-)



Utenfor vinduet er det et yrende fugleliv. Jeg har akkurat fylt opp mat til de små vennene mine så nå er det full fest. Det er fantastisk å se på dem når de kommer fra tretoppene, seilende elegant ned mot vinduet mitt. Flotte typer!




Jeg fikk ei melding i går fra ei som syntes det var lenge siden jeg hadde skrevet på bloggen. Ja, det er sant at jeg ikke har oppdatert på lenge. Det har vært en litt rar tid etter at Jan, svogeren min, døde. Enkelte ting ble veldig uviktige. Har satt meg for å skrive et par ganger, men det føltes så overfladisk og uvesentlig. Men livet begynner å komme tilbake i normal gjenge nå, og det handler vel litt om å ta livet tilbake også. Uansett så er bloggen en periodegreie for meg. Jeg skriver når jeg har lyst og er litt skravlesjuk :-)

I dag skal jeg jobbe videre på det siste prosjektet mitt.....soverommet! Jeg trodde jeg var ferdig med oppussing for i år, men så hopper man jammen ut i det igjen. Jeg har noen lister og vinduskarmer å male og et gulv å legge. Blir så bra så...... Og etterpå skal vi avgårde og feire barnebarnet vårt, som fylte 7 år for noen dager siden. Han er den kuleste 7-åringen jeg vet om! Det finnes ingen bedre :-)
Barnebarna har denne egenskapen at de kryper inn i hjertet vårt og romstrerer inni der på en måte man ikke trodde var mulig. Jeg antar at det er flere besteforeldre som har det sånn???? :-)

Ha en riktig god søndag, uansett hvor du befinner deg i verden akkurat nå. Og husk at om barnebarna har en stor plass i hjertene vår, så kan det ikke en gang sammenlignes med den plassen du og jeg har i Guds hjerte. Han elsker oss så inderlig og lidenskaplig og intenst at om vi virkelig hadde skjønt rekkevidden av det hadde vi aldri nølt med å ha vårt eget hjerte pil åpent for ham til enhver tid.

Gud velsigne deg og dine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar