onsdag 17. juli 2013

Endorfiner og annet snacks

Det er helt utrolig hvor mye man får gjort når man står opp kl halv seks på morgenen. Er lenge siden jeg har hatt en så deilig start på dagen. Innen klokka var halv ni hadde jeg gjort unna joggeturen, dusja, spist frokost, sminka meg, hengt ut klesvasken og hatt den daglige andaktsstunda sammen med gemalen.

På nytt oppdaget jeg hvor lurt det er å starte dagen med en joggetur. Jeg, som har en aldri så liten tendens til å være litt morragretten, har stor nytte av endorfinene som begynner å strømme rundt i kroppen min når jeg trener. Humøret og energien stiger mange hakk, og alt blir mer lystbetont.

Den siste timen før jobb har jeg nå kunnet kose meg ute i sola, med en stor kopp kaffe og godt lesestoff, -bibelen. Alle er sikkert ikke enig med meg i at bibelen er godt lesestoff, og det er helt greit. Selv har jeg lest i den i 35 år og er ikke lei enda, så noe må det jo være med den boka.... :-)

Ha en riktig god dag, hvor enn du er i verden. Jeg skal ha min dag på jobben. Vi snakkes!

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Høres ut som en fin start på dagen, synes jeg. Trening og Bibel. ;-)

    SvarSlett