lørdag 13. juli 2013

Salg, hurra!

Det er salgstider. 50% og 70% høres forlokkende ut i en ladys ører. Jeg har shoppa lite sommertøy de siste årene, og nå var jeg virkelig i behov av noen greie T-trøyer. Planla å sette av en time før jobben, stikke innom et par butikker og kjøpe meg noen T-trøyer. Jeg stod klar da kjøpesenteret åpnet kl 9. Gledet meg faktisk til å sjekke ut salgsstativene og finne skattene jeg var på utkikk etter til en grei pris.
Men hva møter meg? Noen gørkjedelige grønne, aprikosfargede eller gule trøyer, uten mønster, merkelig fasong og så vide i halsen at man ser helt ned til navlen når man bøyer seg litt framover. Og det var det samme over alt....! Hvor har det blitt av de tøffe, røffe trøyene man kunne få tak i før, og hvorfor i alle dager er det likt overalt? Jo, jeg fant en til slutt. Kjempefin, med paljetter på brystet formet som et kors. Riktig lekker, og jeg kjøpte den, men jeg regner med at paljettene kommer til å falle av i første vask.....

Det er mulig jeg er rar, eller at jeg er litt sær når det gjelder klær, men jeg sliter litt når jeg ikke finner klær i butikken som ikke enten er gjennomsiktig eller utringet til navlen. Jeg trives ikke i sånt, og jeg blir lei av å alltid måtte ha en singlet under, selv når det er sommer og varmt.

Løsningen på problemet kom til meg da jeg havnet i barneavdelingen på Kappahl. Str 170 i jenteklær, tøffe trøyer med artige mønstre, passe åpen i halsen og IKKE gjennomsiktig. HAH! Og til og med mye billigere enn i dameavdelingen. Klærne har blitt litt romsligere igjen de siste par årene, heldigvis. Ellers kunne jeg ikke ha handlet der.
Nå er ladyen glad og fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar