tirsdag 11. juni 2013

Slow motion morgen

Våkne tidlig. Starte dagen i slow motion. Åpne vinduet og la den friske morgenluften strømme inn. Høre den fantastiske lyden fra tretoppene. Fuglene har startet morgenbønnen :-) Det er i alle fall et liv uten like, som er fantastisk å lytte til. Kaffelukt. Kaffen lukter aldri bedre enn på morgenen. Det vekker minner fra barneåra. Før jeg begynte å drikke kaffe selv. Kaffelukta som spredte seg i huset på morgenen. Den fant veien opp trappa og inn gjennom nøkkelhullet til soverommet mitt :-)

Bilde: office.com

Når jeg er inne på det: Mitt første minne om at kaffe smakte godt sitter klistret i hukommelsen. Det var høst. Mamma og jeg var i skogen og plukket tyttebær. Da vi kom hjem lagde mamma rørte tyttebær med mye sukker og litt vaniljesukker i. Hun hadde bakt brød på formiddagen. Så satt vi der ved kjøkkenbordet. Nybakt brød med søte, gode, rørte tyttebær. Og kaffe. Det var helt fantastisk godt. Jeg hadde helt sikkert smakt kaffe før, men det var nok noe med denne settinga. Med kosen rundt det.
Et veldig godt og koselig minne.

I dag skal jeg gå her hjemme og pusle med småting. Skal plante om noen urter, male en utebenk og en hylle, gjøre litt husarbeid. En sånn rolig pusledag. Skal bare drikke opp resten av kaffen først, så skal jeg gå i gang.

Vel, dette er min morgen. Hvordan er din? Håper du stopper opp og trekker pusten skikkelig, og kjenner at du er tilstede i livet ditt. At du tenker over hva som er viktig og hva som er mindre viktig.
At du lytter til fuglesangen og hører vinden i tretoppene, og lar ditt indre menneske falle til ro.
I alle fall ønsker jeg deg en riktig god tirsdag.

Stor Bibbiklem til deg


3 kommentarer:

  1. Hei, og takk for et herlig "stemningsbilde" nå på morgenkvisten! Du skriver så bra, gjør alltid godt å lese innleggene dine! Nå liker jo ikkje eg kaffi, men likevel...Hehe ;)Håper du får en veldig fin "hjemme å pusle" dag! Her skal me pleie forkjølelse så godt me kan ! ;)
    Gode klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Håper du blir fort frisk. Takk for besøket :)

      Slett
  2. Så underlig men en litt samme morgen har jeg hatt. lat dag i Trøndelag og fri fra jobb, ikke for varmt og ikke for kaldt i hagen, kan man egentlig ha det stort bedre :-)

    SvarSlett