torsdag 31. januar 2013

Amatørskribenten, det er meg, det

Jeg elsker å skrive. Så langt tilbake jeg kan huske har jeg gjort det. Når andre gremmet seg over stiloppgaver på skolen, var jeg kjempe happy. Den følelsen av å ha et blankt ark foran seg og ubegrensede muligheter til å slippe fantasien løs.....herlig!

Jeg har til og med fått ting publisert og tjent penger på det. Ikke de helt store pengene, men den femtilappen var kjærkommen da den kom....hehe. Det var dette diktet, og det ble publisert i Hjemmet for ganske nøyaktig 30 år siden.


Jeg har faktisk kommet over det ved et par anledninger etterpå, og det synes jeg er hyggelig.

Jeg har fått noen noveller i retur, men tar det ikke så tungt. Det gikk nemlig opp for meg da jeg begynte på et skrivekurs en gang at jeg aldri ville bli noen god roman- eller novelleforfatter. Med en gang ting blir satt i system mister jeg motivasjonen, og inspirasjonen. Når jeg må tenke skriveteknikker, disposisjoner, oppbygging av historien osv, da blir det mere pes enn moro. Men jeg tror nok at hvis jeg hadde tatt meg tid til å lære det og få det inn i tankemønsteret mitt, ville det helt sikkert vært til god hjelp.

Det jeg har vært mer heldig med er sangtekstene. Der har det kommet mange positive tilbakemeldinger, og siden gemalen er musiker har det også vært flere muligheter til å få dem utgitt. "Teamwork" heter det på godt norsk. Får vel fortsette i det sporet, tenker jeg.

Og så har jeg bloggen da! Den kooooser jeg meg med. Får samme følelsen som da jeg skulle skrive stil, bare at papir og penn er byttet ut med en mac. En blank side som er klar til å fylles opp med alt mulig rart som jeg går og tenker på. Jeg kan pøse ut akkurat det jeg har lyst til og føler for i øyeblikket. Som en dagbok, bare ikke fullt så personlig.

Jepp, jeg trives med å være amatørskribent. Og så har jeg til og med lesere....hehe. Takk skal dere ha!

Vi skrives!

Klem fra Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar