lørdag 3. november 2012

Min første bibel

Å rydde har mye positivt med seg. En ting er at det blir ryddig, noe annet er at jeg finner ting jeg hadde glemt at jeg hadde. Og med det dukker det også opp mange gode minner.

Den første bibelen min! Jeg fikk den av mamma i 1979, noen uker etter at jeg hadde bestemt meg for at jeg ville være en kristen. Gjett om det ble en kjær eiendom??? :)

Nå dukket den opp igjen da vi ryddet i bokhylla, og inni lå det gamle bilder, små kort og mange hilsninger fra gode venner tilbake i tid. Når jeg ser hvordan jeg dekorerte bibelen min allerede da, synes jeg ikke det er så rart at min nåværende bibel også er ganske så fargerik :))


Bibelen er for meg en helt spesiell bok. Med fargeblyanten legger jeg igjen spor fra gudslivet mitt. Ting som har betydd spesielt mye blir kraftig understreket med rødt. Jeg noterer i margen, bretter ark jeg må finne tilbake til osv. Ja, i det store og hele er det mat mellom to permer. Mat som blir behørlig smakt på, tygget og nydt. Og det blir til næring for mitt åndelige liv.

Hvis jeg noen gang måtte kvitte meg med alle eiendeler, men kunne få beholde én ting, ja, da hadde jeg garantert beholdt bibelen. I den finnes alt jeg noensinne måtte behøve!

Har du en gammel bibel som ligger og støver ned et sted? Finn den fram, tørk av støvet og begynn og les.Det er vel verdt det!

Stor lørdagsklem fra meg til deg!



1 kommentar: