onsdag 17. oktober 2012

Søvnløs påfyll

Å våkne midt på natta og ikke klare å sovne igjen kan være "hur tråkigt som helst". Den senere tid har dette skjedd en del ganger, -jeg våkner, hodet begynner å jobbe på høygear og det er umulig å skru av igjen. Så går timene og jeg innser at jeg må møte den nye dagen med alt for lite overskudd.

Men i natt tok jeg rotta på det der. Da jeg våknet og merket tendenser til at hjernen ville begynne å løse små og store problemer helt på egenhånd, bestemte jeg meg for at dette skulle jeg vri om til noe positivt. Så jeg begynte å be! Eller for å si det på en annen måte: Jeg begynte å snakke med Jesus. Og du verden så mye det var å snakke om sånn midt på natta. Bare det å få øse ut over Ham hvor fantastisk jeg synes Han er og komme med alt jeg har av kjærlighetserklæringer fra det innerste i hjertet mitt, gjør at den overaktive hjernen faller til ro...... Dessuten er det sånn at å ligge våken og gruble tapper krefter, men å ligge våken og be, gir NY kraft og energi, så det blir en ren vinn vinn situasjon :)
Søkte på "bønn" på Google for å finne et bilde, og da kom dette opp. Så da får det duge.....:)

Dette høres sikkert rart ut for noen, men jeg lever nå dette "rare" livet da, der jeg tar Han med i  absolutt alt. Folk får mene hva de vil om det. HAN er det beste som noen gang har hendt meg. Jeg kan bli møkk lei religiøsitet, merkelige og uforklarlige tradisjoner som kan finnes i kristne sammenhenger, uskrevne lover osv osv, men jeg blir aldri lei Jesus. Han er best, rett og slett!

Og nå skal jeg starte den nye dagen med masse overskudd, en god frokost og en bibelstund sammen med mannen min.

Jammen har jeg det godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar