lørdag 18. august 2012

Lørdagsformiddagskos

Åååå for en deilig formiddag jeg har hatt. En sjelden gang har jeg mulighet til å tilbringe noen lesetimer i senga, og det er sånt jeg elsker. Våknet ved nitiden, stod opp og lagde meg frokost som jeg tok med tilbake til senga, og så har jeg ligget og kost meg under dyna og fått næring både til kropp og sjel.

Egentlig skulle jeg jo vært på jobb i dag. Hadde dette vært for et år siden hadde jeg hatt kjempedårlig samvittighet for at jeg kunne tillate meg å bli sykemeldt........ Nå har jeg derimot bestemt meg for at jeg kun skal se det positive i det, la benet friskne og passe på å gjøre ting jeg liker, men sjelden får tid til, -innenfor rammen av hva jeg kan tillate meg av bevegelser.

Jeg leste ferdig den ene boka i natt, "Snikmorder for Arafat". Du verden for en bok! Handler om en palestiner som vokste opp med et sterkt hat mot Israel. Han vervet seg som Fatah-kriger og snikmorder, og var helt besatt av tanken på å bekjempe Israel. En dag fikk han en åpenbaring av Jesus, han overgav livet sitt til Ham, og ble helt sjokkert når han oppdaget at han begynte å kjenne en kjærlighet til jødene.
Det er en fantastisk spennende historie om hva som møtte ham som konvertert muslim, hvordan familien vendte ryggen til ham og ville drepe ham og hvilke fantastiske under Gud gjorde underveis.
Anbefales! Gir også et innblikk i en kultur og tankemåte som kan være nyttig å forstå.

Det er en regntung dag i dag, men fin temperatur. Skal prøve å gjøre litt nytte for meg av det rolige slaget, f.eks finne fram litt sølvpuss og noen filler og se om jeg kan få det til å skinne litt rundt meg :)

Ha en flott lørdag alle sammen. Og ikke glem at du i dag har mulighet til å glede noen med et par oppmuntrende ord eller et varmt smil. Sånne små ting kan redde hele dagen for enkelte. Det er så viktig at vi SER de vi møter på vår vei, og de vi har rundt oss.

Stor lørdagsklem fra Bibbi







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar