tirsdag 13. mars 2012

Vafler

I dag tenkte jeg rett og slett at jeg skulle skrive en matblogg. Vafler står på menyen.

Det er egentlig ikke oppskriften i seg selv som er så viktig, men det rundt.

I dag har jeg valgt å kle meg i en gammel, slitt olaskjorte. Det er et ideelt plagg til den slags aktiviteter. Den har to lommer og trykknapper, og kostet i sin tid 50 kr på Cubus.



Muggen jeg lager vaffelrøren i er en elegant melkemugge. Det står "Lettmelk" på den og har bilde av blomster. Dessverre tror jeg ikke den er å få kjøpt lenger, men jeg var så lur den gang jeg kjøpte den at jeg tok to i samme slengen. Og det angrer jeg selvfølgelig ikke på i dag....




Melkrukka mi er meget spesiell. Den er selvfølgelig kjøpt i utlandet og på utsiden står det Candy Floss. Den har akkurat riktig størrelse i forhold til skuffen min, og lokket er helt tett slik at det ikke kommer ulumskheter ned i melet.




Vaffeljernet er et dobbelt Cloer. Velbrukt og nedgriset av fett fra år med vaffelsteking. Det har akkurat riktig temperatur og lager en fantastisk stekflate på vaflene. For å slippe søl har jeg rett og slett lagt en Europrisreklame under. Europris har mange bra produkter, og deres reklameavis kan brukes med uendelig mange variasjoner.

Da er det bare å spraye det varme vaffeljernet med fett og helle i røren. Jernet steker vaflene helt selv, så jeg trenger ikke å gjøre NOE.  Når det røde lyset blir grønt, tar jeg vaflene ut og legger dem på en rist. Og da er det i grunnen bare å spise.



2 kommentarer:

  1. Jeg bare MÅ ha et sånt underlag fra Europris, hvor får man tak i det?
    P.S kan du legge ut treningstips også? I<3YOU

    SvarSlett
  2. Du, faktisk så ER det ikke å få kjøpt asså. Men du kan låne mitt hvis du vil.....
    Trengingstips? Wow, why not :)

    SvarSlett