fredag 16. mars 2012

Rocke, rocke, rocke......

Siden min arbeidskollega og bloggkollega  Silje i renspikka fleip spurte om treningstips, skal hun selvfølgelig få det.

For det er klart jeg trener. ALLE gjør jo det! Jeg jogger to ganger i året, gjerne mandag og onsdag en av de første ukene i mai.......
Bildet er lånt på iform.nu

Og så trener jeg med rockering. Det gjør jeg oftere enn to ganger i året, om enn ikke særlig ofte likevel.

Men rockering er kjempebra trening. Og det er ikke tull engang. Du må ha en ordentlig rockering, en sånn polstra en, som veier litt. Den er ruglete på innsiden og du må ikke finne på å bruke den mer enn et minutt eller to de første gangene. Du blir nemlig gul og blå rundt midjen, og kommer til å lure på hva det egentlig er du har begitt deg ut på...... Men fortvil ikke. Etter en uke er du godt igang og det gjør ikke vondt lenger.

Å trene med rockering styrker korsryggen. Du får sterkere kjernemuskulatur. Du forbrenner kalorier og får slankere midje, hofter, rumpe og lår. Og du får forbedret koordineringen. Sier reklamen. Og i dette tilfelle tror jeg ikke reklamen lyver.

Jeg kjenner godt at jeg bruker mange muskler når jeg trener med rockeringen, og nå når jeg har skrevet om det kjenner jeg meg ganske forpliktet til å ta nye tak. Ja, tror til og med jeg GLEDER meg til å få den som en naturlig del av dagen igjen....... Hurra!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar