tirsdag 28. juli 2015

Jeg fryser!

I dag fryser jeg. Det gjorde jeg i går også. Og dagen før. Ja, egentlig har det vært mye frysing i det siste. Og det er ingen trøst at jeg ikke er alene om det.

Hadde ferie i to uker med utrolig mye vind. Kaaaaald vind. Men ferien var fin, den. Bare litt for kald. En av de tingene som er sommer for meg, er å drikke morrakaffen min ute. Og vet du, det har jeg gjort. Med pledd og raggsokker på. Og jeg har blitt ekspert på å finne akkurat den lille kvadratmeteren der vinden ikke blåser. Den blåser ikke der akkurat nå i alle fall. Men om fem minutter gjør den det, så da må jeg på jakt etter en ny vindfri kvadratmeter......



Det må da være NOE positivt med en kald sommer, -eller grønn vinter, for å si det på en mer betegnende måte. NOE positivt. Eller? Hvis man ser bort ifra at man får kuldesjokk hvis man bader ute, at man fyrer opp vinterveden før august har kommet, at man ofte finner hagemøblene strødd utover plenen, at båten sliter seg, at man må spise grillmaten inne osv osv.....hvis man ser bort fra alt dette, -ER det noe positivt å hente? Ja, jeg har funnet noe:

1. Jeg har aldri hatt så fine sommerblomster før. Og det beste av alt, jeg trenger ikke vanne dem. Hver tredje dag eller så får de en skikkelig rotbløyte, når himmelen åpner seg og regnet fosser ned....


2. Jeg slipper å finne fram gulvvifta. Soverommet har perfekt sovetemperatur....i alle fall hvis man har et pledd å legge oppå dyna.

Og det var det! Har du noe å føye til på lista er det bare å sette i gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar