onsdag 31. desember 2014

Romjulspludder fra Ladyen

Det har vært jul, ja visst har det det. Og er det til en viss grad enda. I hodet mitt varer i alle fall jula til over nyttår. Men det jeg lurer veldig på er hvor i all verden dagene har blitt av? Jeg så for meg en lang, deilig juleferie,  og du verden så mye jeg hadde planlagt å putte inn i de dagene. Jeg skulle i hvertfall gå mange lange turer, ha god tid til å teste det nye objektivet og jeg hadde store planer om å oppdatere bloggen opptil flere ganger i løpet av jula......


Det er godt at man henter seg inn igjen når feriedagene er over. Turgåinga er gjenopptatt og som du ser er jeg i gang med å blogge igjen også.


Jeg fikk et nydelig objektiv i julegave av min kjære. På lørdag hadde jeg en skikkelig utedag på ettermiddagen hvor jeg fikk lekt meg litt. Jeg fylte opp fuglematerne, tente opp i bålpanna, rigget meg til med en god kopp kaffe og ventet på at fuglene skulle dukke opp. De er litt skeptiske når jeg setter meg rett i nærheten, men etterhvert slapper de av og kommer og spiser. Da koser jeg meg :-)



Og det var ikke bare fuglene som dukket opp. Jeg hørte plutselig at det raslet litt i gresset i skogkanten og der satt ei lita, skjelven mus og tittet på meg.


Må innrømme at jeg stort sett kun har møtt dem når jeg har plukket dem ut av musefella..... De er adskillig søtere ute i naturen enn de er når de kravler rundt på loftet og lar seg lure av godlukt fra fella.

Deler noen motiver til med dere fra lørdagen




Har lyst å avslutte skriveriene mine i kveld med noen ord som min facebookvenn Audun Breivik hadde på sin facebookstatus i dag. Noen av dere skjønner med det samme hva de betyr, andre vil kanskje heve brynet og lure på hva i all verden jeg babler om. Ta det til deg, du som vil:

"Min identitet er kongelig. Tjenerskap er min oppgave. Intimitet med Gud er min livskilde. Så, for Gud, er jeg intim. For folk, er jeg en tjener. For helvetes makter, er jeg en hersker, med nulltoleranse for deres innflytelse. Visdommen vet å oppfylle sin rolle til rett tid."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar