lørdag 26. april 2014

Følg drømmen!

Noen mennesker drømmer hele livet, men gjør aldri det som skal til for å oppfylle drømmen. Noen ganger lar det seg kanskje ikke gjøre, men andre ganger er drømmen fullt mulig å gjennomføre, man tar bare aldri det skrittet som skal til for å komme i gang. Noen ganger kreves det at man hopper ut i det ukjente. Eller man må bevege seg utenfor den komfortable og trygge hjemmesonen. Noen mennesker trenger et gedigent spark i rumpa for å våkne og skjønne at de må handle. Vi har ingen garanti for at vi kan gjøre det om to år, tre år, fem år. Vi har dagen i dag, det er alt vi vet.

Det å følge drømmen er egentlig veldig viktig. Drømmen min er en del av den jeg er som menneske. Den gjenspeiler det som finnes inni meg, og også noe av det potensialet som er lagt i meg.
Mye av det vi gjør er et resultat av en drøm vi hadde som vi valgte å oppfylle. Det begynner som regel med en drøm.

Så trist det må være å sitte der en dag og innse at nå har jeg ikke lenger mulighet til å gjøre det jeg drømte om. Nå er løpet kjørt og jeg hoppet aldri ut i det som virkelig lå og presset på innsiden. Dagene bare gikk og jeg skjøv det foran meg, og så ble det aldri noe av.

Min kjære mamma sa noen ord til meg en gang som jeg aldri har glemt. Jeg ringte henne for å fortelle at vi dessverre ikke kunne komme nordover den sommeren fordi vi hadde bestemt oss for å ta en tur til USA. Jeg grudde meg skikkelig til å si det, og følte meg som en dårlig datter som valgte å dra på ferie til USA i stedet for å reise nordover og besøke foreldrene mine. Men mammas reaksjon var slik: "Birgit, reis og kos dere mens dere kan. Jeg tenkte alltid at når jeg ble pensjonist skulle jeg gjøre alt mulig, reise hit og dit og gjøre det jeg alltid hadde hatt lyst til. Men se på meg nå, jeg kommer meg ingen vei pga helsa. Nei, pass på og gjør slike ting mens dere kan".

Hvor hadde verden vært i dag hvis folk ikke hadde fulgt drømmene sine.....? Noen ganger kan drømmene virke helt crazy så lenge vi holder dem inni hodet vårt. Men når vi begynner å sette ord på dem, tør å si dem ut, så oppdager vi at de er ikke så crazy likevel. Og jo mer vi snakker om dem, jo nærmere synes de å komme, helt til vi en dag oppdager at vi er i ferd med å gå inn i dem med hud og hår.

Verden trenger mennesker som tør å drømme, og som tør å sette drømmene ut i handling. Dine og mine drømmer kan forandre andre menneskers liv, -og vi kommer selv til å føle oss som mye helere mennesker når vi gjør det som er lagt ned i oss. Selv små drømmer kan bli noe veldig stort.

Min oppfordring til deg i dag: Ta drømmen ut av hodet ditt og sett ord på den. Snakk om den igjen og igjen, -og plutselig står du midt oppi den.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar