tirsdag 8. januar 2013

Den søte nattetid....

Etter å ha sovet som en stein hver eneste natt i over to uker, sitter jeg plutselig her, lys våken, klokka to på natta. Det er vel et tegn på at jeg begynner å komme i rute igjen. Jeg sover som regel ikke mer enn 6-7 timer hver natt, men de siste ukene har det blitt både 8, 9 og 10 timer. Mistenker at den tiden er over og at jeg nå må begynne å komme meg opp til normal tid igjen.


Men nå sitter jeg altså her og snakker med fingrene. Har lagd meg en kopp kakao, noe som smaker fantastisk godt midt på natta, og så har jeg ommøblert på mitt kombinerte arbeidsrom/barnebarnrom/ gjesterom/bønnerom og garderobe. Å ommøblere på dette rommet er det samme som å snu bordet den andre veien.....he he. Men det er plass nok her til å tenke, skrive, lese og be, og det ble LITT bedre plass ved å snu bordet den andre veien.


I dag har jeg tenkt at jeg godt kunne vært husmor på heltid igjen. Har storkost meg med klesvask og stryking. Haugen med strykeklær hadde vokst til nesten uoverkommelige dimensjoner, men jammen kom jeg til bunns i kurven. Husarbeid er egentlig trivelig når man kan jobbe i fred og ro uten tidspress. Det er en deilig følelse å få overtaket på oppgavene, i stedet for å føle at de henger over en som et mareritt. Jeg har fortsatt MYE å lære på dette området! Disiplin :) Huff, det er et kjedelig ord, eller hva?

Et litt skummelt bilde av meg dette her....Nattbilde.  Jeg har i grunnen tatt lite bilder i det siste. Savner det, så jeg får vel begynne å ha med kameraet overalt igjen. Man vet aldri når det dukker opp et godt motiv.  Som her om dagen da jeg kjørte på jobb. Plutselig stod DEN nydelige reven i veikanten og tittet på meg. Ti minutter tidligere stod jeg og vurderte om jeg skulle ta med kameraet til jobben, men tenkte at jeg neppe hadde noe bruk for det!!!! Er det ikke typisk?
I morra tar jeg kameraet med overalt jeg skal :)

Gleder meg forresten til morgendagen, så jeg tror jeg skal sikte mot senga nå. Ole Blund er i området, kjenner jeg :)

God natt alle nattranglere. Vi sees!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar