onsdag 26. desember 2012

Litt kveldsprat

Oj så fort jula har gått. Er det mulig at jeg faktisk skal på jobb igjen i morgen?? Vil ikke, vil ikke osv....

Tror jeg har tatt igjen søvn for hele desember på tre dager. Ikke det at jeg har sovet bort jula, men jeg har sloknet som en stein og vært helt borte vekk når jeg først har lagt meg. Og du verden så godt det var å krype under dyna igjen etter å ha kjørt Johannes på stasjonen i dag tidlig. Sjelden har senga vært så god :) Men i morgen er det back to reality, selv om det bare er for én dag denne uka.

Jeg har fått fine og koselige julegaver. Akkurat nå nyyyter jeg en kopp Jamaica te som lå i en ekstragave jeg fikk fra min datter m fam. Hun vet at jeg er NESTEN like stor fan av te som av kaffe, og nå fikk jeg mange nye og spennende smaker å prøve ut.

Likevel, det beste med hele julefeiringen har vært å få være sammen med familien. Grøtfest og megastor kveldsmat med hele gjengen lillejulaften, og juledagsmiddag i går.

Etter at vi fikk en svigersønn i familien har vi fått en ny tradisjon angående mat på 1. juledag. Det er kun biff og fløtegratinerte poteter som teller den dagen! I alle fall hvis vi skal glede ham. Og det er ikke så stort et offer, for å si det sånn. Vi er rimelig hekta på biff hele gjengen.


Den tilberedes selvfølgelig ute på grillen, samme hvor kaldt det er. Og grillmesteren er husbonden him self :) Den blir alltid perfekt, så hvorfor i all verden skulle jeg blande meg borti det???
Ungene fikk kyllingnuggets og ris, og det var visst midt i blink. Det var forresten den samme type kyllingnuggets som jeg serverte min kjære som potetkuler ved siden av kyllingfilét for en tid siden....hahaha. "Hvor er potetene", sa han da han skulle til å spise. Da gikk det opp for meg at den middagen ikke hadde blitt helt som jeg hadde planlagt! Av en eller annen grunn trodde jeg at det var potetstappekuler. Ja ja, vi fikk oss en god latter!

Denne Jamaica teen er helt nydelig! Litt krydret, noe som passer min gane godt. Svir litt på tunga, faktisk. Veldig god!

Småfuglene stakk også innom oss igjen i går, etter å ha vært borte noen dager.

 

Savnet dem da de ble borte. Er så trivelig å sitte og se på dem gjennom kjøkkenvinduet. De lager skikkelig liv og røre når de er i farta her ute. 

Men nå takker jeg for meg for i kveld.

Hvis alle dere har hatt en like fin jul som jeg, har dere hatt det veldig bra. Og det håper jeg og ønsker jeg for dere alle. Det nærmer seg slutten av dette året og det er en fin tid til å ta et lite "oppgjør" med seg selv. Har jeg såret noen, har jeg gjort noe som bør gjøres opp? La oss være snare til å be om tilgivelse og rette opp i leie ting, da kan vi gå det nye året i møte med et mye lettere hjerte.

En god natt til dere alle.

Klem fra Bibbi






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar