fredag 2. november 2012

To do

Det skjer mye på en uke. Da jeg kom på jobb på onsdag, etter en uke fri, var det plutselig blitt jul! "God jul" lyste det mot meg fra et søtt hjerte med en snømann på. Litt blanda følelser, men egentlig var det litt koselig.
Jeg skjønte i alle fall at jeg måtte få igang en handlingsplan for mine egne juleforberedelser, så jeg gikk hjem og skrev en "to do"-liste. Huff, den ble lang..... Men det var kjempegreit å få det ned på papiret, så slipper jeg å surre så mye med det i hodet. Er i grunnen fæl til å surre med ting i hodet :)

Og tenk, du, -i går fikk jeg opp julegardinene!! Ja ja, for ikke å skryte for mye kan jeg heller si at jeg fikk opp vintergardinene..hehe. Hang t.o.m opp NYE vintergardiner, for de gamle var blitt falmet av sola og var mer orange enn lilla.
Stua ble SÅ mye mer koselig. Nå skal jeg bare ommøblere på noen pynteting og kose meg med sånn småpusling, så er jeg i grunnen klar til å møte vinteren med mye innekos.

Dermed har jeg fått krysset av én ting på lista mi allerede. Gleder meg til det er mange kryss der, men jeg får bare ta det sånn hø om pø.

Vi går inn i den tiden nå der jeg alltid savner å kunne ringe mamma og prate om juleforberedelser, -"hvor langt har du kommet" prat. Det er først når de er borte at vi ser de små tingene som betydde så mye. Men jeg får prøve å være en sånn mamma selv, en som kan gjøre de små tingene som mine egne barn en gang kan tenke tilbake på med glede.

Nå venter jobben, så jeg får komme meg avgårde.

Jeg vet at det er mange som synes det er slitsomt at jula kommer så tidlig i butikkene og rundt oss ellers. Det har blitt så kommersielt, hele greiene. Jeg også har tenkt sånn. Men vet du hva, - i stedet for å akke seg over noe du ikke får gjort noe med, prøv heller å kose deg og se etter noe positivt. Det er jo riktig så trivelig med pynta butikker, ikke sant?

Og en ting til: Vær gjerne litt ekstra hyggelig og overbærende med oss som jobber i butikk denne førjulstiden. Du aner ikke hva vi har å forholde oss til de kommende ukene. Hauger med varer, overtid, stressa kunder og veldig høyt arbeidstempo. Så gi gjerne noen hyggelige kommentarer der du handler, det betyr mer enn du tror!

Stor klem fra Bibbi


1 kommentar:

  1. Du er fantastisk til å skrive,Birgit, gleder meg til neste,

    SvarSlett