søndag 25. november 2012

Søndagskaos

Så sitter jeg her i stua mi da, og koser meg med en kaffekopp og en Anthon Berg dessertsjokolade. Det skal jeg si smaker godt etter å ha spist julemiddagstallerken i Greåker Frikirke i dag, og ikke minst hørt datter, svigersønn og barnebarna synge på gudstjenesten. Vi er heldige som får ta del i det, og takknemlige for at familiene holder sammen og deler gledene med hverandre. To stolte mødre og svigermødre kunne glede seg sammen :)

Men hva har dette med søndagskaos å gjøre, tenker du. Ingen verdens ting! :) Dette var bare innledningen :)

Søndagskaoset består i at jeg har dratt fram alt som har med jul å gjøre, fått det ut av kasser og esker og gitt det en midlertidig plassering midt på stuegulvet. Vakkert!! Blir garantert IKKE julestemning av det, men nå er jeg da i det minste i gang. Og jeg er i gang på en slik måte at jeg er nødt til å fortsette, ellers kommer rotet til å gjøre meg til ei grinete kjerring.


Nå er ikke jeg den som har så fryktelig mye å sette fram. Egentlig kan jeg bli litt småstressa av å ha for mange saker og ting rundt meg, så jeg begrenser meg ganske bra. Selv om jeg er veldig glad i adventstida og julen, har jeg de senere år kvittet meg med masse småstæsj, og pynter heller mer med lys, duker og engler og sånt. Og STORE julestjerner i stuevinduene. Satser på at det meste er på plass i løpet av ettermiddagen/kvelden.



Hvordan er det med dere, da? Venter dere til advent med å pynte, eller sniker dere dere også til å tjuvstarte litt? Jeg sniker meg forresten ikke til noe som helst lenger, -jeg gjør det i full offentlighet :)

Kaffekoppen er tom, sjokoladen spist opp, så da er det bare å komme i gang, da.

Nyt resten av søndagen, kjære deg. Vi snakkes.

Klem fra Bibbi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar