søndag 26. august 2012

Når lyset bryter frem

Det er TIDLIG, i alle fall til søndag å være, men det gir meg en helt spesiell følelse å sitte og se på at dagen åpner seg. Den stillheten som er rett før morgengry er bare helt skjønn. Hver gang jeg gir meg selv gleden av å oppleve det, føler jeg at jeg får være med på noe helt spesielt.


Morgenstemning 

Selv går jeg en fin dag i møte. Ingen store planer, men jeg har litt småplukk jeg tenker å pusle med i dag. Ting jeg har lyst til.
Jeg vet at jeg er heldig. Livet smiler virkelig til meg, og jeg smiler tilbake.

Jeg vet inderlig godt at det ikke er sånn for alle. Det er slett ikke alle som synes det er lystbetont å gå en ny dag i møte, og det kan være så mange årsaker til at det er sånn. Det er bare så viktig å ikke feste blikket på det som er vanskelig, ikke la seg suge inn i mørket. Det er utrolig hva vi mennesker kan klare når vi velger å være over, og ikke under. Noen ganger må vi bare ta kontroll over vårt eget sinn og ikke minst følelsene våre, og male et bilde av oss selv som overvinnere.

For mange år siden spurte jeg Gud hvordan Han så på meg. Umiddelbart fikk jeg se et bilde inni meg av en kriger i full rustning, og jeg så at den krigeren var meg. Jeg kan love deg at det har hjulpet meg gjennom mange kneiker opp gjennom årene. Ikke bare i tøffe tider, men også dager da jeg bare rett og slett kan være litt motløs. Da henter jeg fram dette bildet i mitt indre og sier til meg selv: "Birgit, dette er bare tull. Du er en kriger, reis deg da vel!" Det hjelper alltid!

Det er så viktig hvordan vi tenker om oss selv. Har du et dårlig selvbilde, så bytt det ut med et godt selvbilde. Det kan ta litt tid, men gjør noe med det. Ikke bare aksepter at du tenker dårlig om deg selv. Du er verdt mye mer enn det, kjære deg.

"Du vet ikke hvordan jeg har det, du", sier du kanskje. Nei, det gjør jeg sikkert ikke, men jeg har levd såpass lenge på jorda at jeg vet at negative tankebaner er vår verste fiende, og uansett om vi er troende eller ikke, vil måten vi tenker på ha veldig mye å si for vår livskvalitet.

Ta dette som en oppmuntring i dag. Selv om det nå skulle være mørkt i livet ditt, begynn og forvent en ny soloppgang. Det er alltid vakkert når lyset bryter igjennom.

Ha en velsignet god søndag.

Klem fra Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar