tirsdag 21. august 2012

Jeg er rik

Å lese "Saddams hemmeligheter" før man legger seg å sove er ikke det lureste, tydeligvis. Underbevisstheten spinner videre på det i søvne og jeg kan love deg at det er litt av noen eventyr jeg har vært med på i natt.... 

Det er ei brutal bok, skrevet av en av hans generaler og rådgivere. En kristen mann som risikerte livet gang på gang ved å si sannheten til presidenten. De andre rådgiverne sa det presidenten ville høre fordi de var redde for sitt eget skinn, men denne mannen var bundet til Kristus i sitt hjerte, og nektet å si noe annet enn sannheten, selv om det kunne koste ham livet.
Vi får et sterkt innblikk i hva som skjedde i Irak på den tiden og hvilken mann Saddam Hussein egentlig var. Utrolig bra bok!

Vi hadde en kjempefin "Bønn for Sarpsborg" samling i Betania Klavestadhaugen i går kveld. Ååå så godt det var å se alle igjen etter ferien, kjenne det gode fellesskapet, merke inderligheten i bønnene. Jeg er så hjertens glad i disse menneskene som møter opp trofast måned etter måned, år etter år, for å be for byen sin. Fra å være litt usikkert og stablende i begynnelsen, fordi vi kommer fra forskjellige menigheter og er vant med litt forskjellige måter å gjøre ting på, har det nå blitt et sterkt og godt fellesskap med trygghet og tillit. Det er rett og slett til å bli glad av :)

Jeg innser mer og mer hvor utrolig godt jeg har det. I dag rant tårene i takknemlighet når jeg tenkte på årene som ligger bak. Hva vi har fått se av Guds omsorg, og hvor Han har ført oss. Å få lov å leve med en sånn trygghet i hverdagen er mer verdt enn all verdens rikdom og berømmelse.

Jeg innser at jeg er veldig, veldig rik!

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar