søndag 1. april 2018

Mitt livs store kjærlighet

Første Påskedag gir meg go´følelsen. Det er en dag som minner meg om det aller beste i livet: Guds kjærlighet. Påskens tragiske hendelser i Jerusalem avsluttes med et fantastisk seiersrop: Han lever! Å hvor sterkt jeg ønsker at ALLE skulle få oppleve konsekvensen av det seiersropet.

Dessverre er det slik at tåpelige tradisjoner og menneskelige påfunn i altfor stor grad skygger for hva evangeliet om Jesus egentlig handler om. Vi har bygd opp rituelle høyborger og katedraler og satt opp stiger for at folk skal klatre opp og "finne Gud", mens det egentlig handler om at "han har kommet ned". Hans store nåde er en åpen favn, og inn i den favnen får vi komme, alle som en. Vi må ikke forbedre oss for å komme til Ham. Det er ikke vår prestasjon Han ser etter, men hjerter som vil elske Ham. Takk og lov!

https://40dager.no/elsket-av-gud/
Jeg glemmer aldri den første påsken etter at jeg tok imot Jesus. Vi var noen få ungdommer som var på påskeleir i Breivika. Ole og Iverine Rønneberg var som en mamma og pappa for oss. Og Tor Rønneberg, ikke minst. De fylte oss med Guds Ord og masse god mat, og vi gikk lange skiturer i nydelig vær. Det var påfyll både til ånd, sjel og kropp.

Vi var fire jenter som døpte oss den påsken, i den lille baptistkirka. Vi begravde det gamle livet og stod opp av dåpen for å leve det nye livet sammen med Jesus. Den lille menigheten frydet seg over å ha fått fire ungdommer som nye tilskudd, og for dem var det nok rene vekkelsen. Vi ble omsluttet med kjærlighet og begeistring og for meg er den dagen et veldig vakkert minne. Jeg bekreftet min nyoppdagede tro, og har aldri angret et sekund på den beslutningen.

Nå sitter jeg her, 39 år etter, og er fortsatt like begeistret for min Herre og Mester. Han har vært min klippe i motgang og medgang. Jeg har lært meg at mennesker er bare mennesker. Vi kan feile, såre andre, tale ord som bryter ned og ødelegger. Jeg har skjønt at jeg kan ikke definere Jesus ut fra hans fotfolk, for fotfolket vil alltid ha disse negative egenskapene i seg. Jeg må definere Jesus ut fra bibelen. Der finner jeg det sanne bildet av hvem Han er. Og når jeg helhjertet søker Ham, blir også mitt indre forvandlet, slik at jeg selv ønsker å bli mer og mer lik Ham.

Han er mitt livs store kjærlighet!

En velsignet påske til deg, kjære venn!

Bibbiklem 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar