mandag 30. januar 2017

Ladyen frisker opp i gamle kunster

Jeg er veldig svak for vakker håndskrift. I sommer fikk jeg se en bibel som var skrevet for hånd med sirlig skrift og masse ornamenter. Det er bare SÅ elegant. Og alle disse snuttene som ligger på nettet av dem som virkelig kan kalligrafi og vet hvordan man skal håndtere en pensel eller fyllepenn....jeg digger dem!

Hadde selv en periode da jeg lekte meg mye med sånt. Kjøpte meg et par bøker og leste, trente og skrev så blekket spruta. Veldig artig hobby. Og tror du ikke jeg har fått litt tenning på det igjen? Kom over et par bilder på Pinterest og så var gnisten der på nytt. Fant fram de gamle pennene og bøkene mine, og i ettermiddag har jeg virkelig kost meg. Selvfølgelig merker jeg at det er år og dag siden jeg har tatt i en fyllepenn, men samtidig kjenner jeg at det ligger i hånda og at det kommer ganske lett.


Sånn ser kjøkkenbordet mitt ut i kveld. Masse inspirasjon å hente på nettet. Og godt å koble av med noe man trives med.

Dette var bare en liten "titt tei" fra meg på en helt vanlig mandag. Hvem vet hva jeg finner på til neste gang vi snakkes :)

Bibbiklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar