lørdag 17. oktober 2015

Hei, vil du ha en kaffeprat med meg?


Nå har jeg fylt opp kaffekoppen og tenkte rett og slett at jeg skulle ta en liten prat med deg over kaffen. En liten pause fra rengjøring og sånne kjedelige ting. Jeg har jo høstferie og burde egentlig hatt all verdens tid, men jeg har forstått at tiden har jeg ikke, den må jeg ta. Så nå tar jeg den!

Høstferie, ja. To uker til og med. Luksus, spør du meg. Og hva har jeg hatt hodet fullt av denne tiden, tro....? Jo, følgende: Fastobjektiv? Zoom? Vidvinkel? Fullformat? Brennvidder. Lukketider. Blenderåpning. HJELP! Jeg har pugget og lest om kamerautstyr og kamerabruk hver eneste dag i fire uker. Sjekket nettsider, lest fotobøker, prøvd å få kunnskapen til å "make sense" oppi topplokket mitt. Og plutselig en dag så skjønte jeg hva det gikk ut på. Noe falt på plass. Jeg så sammenhengen. Og mulighetene. Så nå sitter jeg her med et splitter nytt kamera, nytt objektiv og en helt ny måte å tenke foto på. Og atpåtil har været vært på sitt aller fineste i det siste, så jeg har vært ute og kost meg masse i skogen og ved sjøen. Snakk om å være priviligert. Snakk om å ha det bra!



Og midt oppi dette hadde jeg planer om å gjøre unna de STORE rengjøringsprosjektene i huset. I god tid før jul, for å slippe stress framover. Vel, de planene har gått føyken, for å si det sånn. Litt har jeg da fått gjort, men det er liksom ikke vaskebøtta og grønnsåpa som trigger meg mest om dagen..... Jeg synes jo at døgnet har altfor få timer og at uka har altfor få dager. Det er så mye jeg har lyst til, hele tiden.

Avslutter med noen bilder fra Papperhavn på Hvaler. Hadde en koselig tur til Hvaler sammen med Sandra i går kveld. Koselig med felles interesser.




Takk for praten. Ønsker deg en riktig god og velsignet helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar