mandag 5. mai 2014

Elgsafari og jacuzzi

Den virker i år også. Kantklipperen. Men jeg blir alltid like overrasket over hvor slitsomt det er i armene etter første gangs bruk hver sesong. Armene lystrer liksom ikke, -og så skjelver de. De lever på en måte sitt eget liv. Jaja, det er forbigående. Måtte bare filosofere litt over det et øyeblikk :-)

Har hatt en super helg med plass til venner, barn, barnebarn og svigerbarn, elgsafari :-) , fototur, jacuzzi under stjernehimmelen, god mat, skravling, husarbeid og litt søvn.
Den elgsafarien er litt intern, men du skal få se de flotte bildene jeg tok av elg og rådyr:



Hahaha, fantastisk, ikke sant? Det var altfor mørkt og ting skjedde så fort. Dessuten holdt jeg på å le meg skakk av min hysteriske venninne som på død og liv (bokstavlig talt) skulle UT av bilen for å ta bilde av elgen som stod 10 meter unna. Fotografering med livet som innsats, med andre ord.....

Man trenger skikkelig avkobling innimellom, ikke sant? Gjøre ting man normalt ikke gjør, dra til steder man normalt ikke drar. Skal egentlig ikke så mye til!
Skal innrømme at jeg ikke er den enkleste når det gjelder sånt. Jeg synes alltid det er moro når vi først har kommet avgårde, men er litt treg til å begynne med. Det er alltid så mye jeg skulle ha gjort, synes jeg. Kan jo ikke bare stikke avgårde når huset så sårt trenger en vask og strykehaugen bare vokser og vokser. Men det viser seg gang på gang at det faktisk går veldig bra :-)


Er så mange fine plasser rundt omkring. Ruslet litt rundt ved Vänern og det var stemning hvor enn man snudde seg. Vi bor vakkert til, vi skandinavere.



Og vi trenger å minne oss selv på at det er tilfelle. Vi synes ofte det er vakkert å komme til en sydhavsøy med turkis hav og palmer, men jammen har vi det fint her i nord også. Det andre blir for oss vakkert fordi det er eksotisk og anderledes, men hvis vi åpner øynene for det vi har rundt oss så finnes det jo så utrolig mange flotte steder her også. Bare litt kaldere....dessverre.



Dette ble sånn litt av hvert. Kveldsskravel. Uten mening og innhold :-) Helt greit på en mandagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar