tirsdag 7. januar 2014

Søppelbøtta er tømt

Skal si Macen min har blitt fin etter at jeg slettet over 4000 bilder og deretter tok en opprydding på hardisken. Er jammen godt å ha han der Apoptygma Berzerk- Stephan i familen, som vi kan spørre om det meste...og få gode svar :-)
Og når jeg har vært så godt i gang så har jeg funnet ut at det jammen kan være lurt å rydde opp i en annen harddisk også. Den som sitter mellom ørene!
Jeg har oppdaget at det kan samle seg mye rask der også. Negative tanker som lager forsinkelser i systemet. Eller bekymringer som opptar plassen for nyttige ting. Negative tanker og bekymringer kan rett og slett ta så mye lagringsplass at det til tider blir vanskelig å finne fram til de tankene som gir oppdrift. Har du også merket det?
Så jeg har ryddet opp litt. Brukt tiden til og fra jobb de siste dagene til å sortere og så slette eller lagre. Ting som drar meg ned eller gjør meg motløs har jeg kastet i søppelbøtta, der det hører hjemme. Tanker som løfter opp og gir optimisme og pågangsmot har jeg lagret i en mappe som er enkel å finne fram til. Og etter at arbeidet var fullført, tømte jeg søppelbøtta, slik at det som lå der ikke kan hentes fram igjen.

Jeg er veldig visuell som person, så det å sortere tankene mine på denne måten er til stor hjelp. Jeg gjør noe konkret med det som foregår inni hodet mitt, og når en tanke er kastet i søppelbøtta, og den er tømt, da får ikke den tanken lov å komme tilbake igjen. Så enkelt er det. Skulle den prøve å dukke opp, minner jeg bare meg selv på at det er søppel som kommer med vinden fra søppelfyllinga, og at sånt plukker jeg slett ikke opp.
Mulig jeg er rar, men dette fungerer på en super måte for meg. Alt det positive kommer mye mer fram i bildet og jeg får fokus på det.

Prøv det du også, hvis du til tider synes det er altfor mye som er tungt og vanskelig.

Det er verdt et forsøk :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar