fredag 31. januar 2014

En helt vanlig dag

En stille og rolig fredag formiddag her i huset. Sitter med kaffekoppen og litt formiddagsmat og koser meg ved kjøkkenvinduet. Setter så pris på sånne formiddager, - har dem ikke så ofte lenger. Nå har jeg hatt tre av dem på rad, -noe som innebærer at kjøkkenet er RYDDIG. Til en avveksling :-)

Ute laver snøen fortsatt ned og snart skal jeg kjøre og hente to barnebarn som gjerne vil komme og stå på ski i bestemors hage. Her er det nemlig en bitte liten bakke som er akkurat passe stor å øve seg i for små føtter som ikke er så veldig vant med ski enda. Det aner meg at det kan bli en aktiv ettermiddag, og det spørs vel om jeg ikke må finne fram skiene selv også. De ligger på garasjeloftet, hvor de har ligget de siste 10 årene, eller noe sånt.  Fikk dem av Ketil Furberg Henriksen en gang i tiden og jeg har absolutt hatt glede av dem, men antagelig er de litt utdatert nå.... Skiskoa kjøpte jeg nye for 50 kr på et loppemarked, og de er helt sikkert også utdatert :-) Skiutstyr er med andre ord ikke noe jeg har blitt fattig på....men så er det ikke den helt store interessen heller, da.

Mens jeg sitter her og skriver om gammelt skiutstyr, utspiller det seg et drama utenfor vinduet mitt. For noen dager siden kastet jeg ut en del frø og nøtter til fuglene, men det var jo ingen som ville komme og spise hos meg, så det endte med at alt snødde ned. Nå har imidlertid to skjærer oppdaget at det ligger noe under snøen, så de har drevet snøbrøyting med nebbene sine en stund. Skal si det går for seg! Det er på liv og død, for hver gang den ene får fram noe fra snøen, stjeler den andre det fra nebbet hans, og det er nesten så de flyr i tottene på hverandre. Hehe, gratis underholdning.

Men alstå, jeg hadde ikke noe spesielt å skrive om i dag. Var bare litt pratesjuk. En av de dagene det bare er trivelig å sitte her og skrive om løst og fast.

Nå skal jeg hive meg rundt og få gjort litt nytte for meg før jeg kjører avgårde. Ønsker deg en fin dag akkurat der du befinner deg, og takk for at du tittet innom hos meg på en sånn helt ordinær dag :-)

3 kommentarer:

  1. Du får ha en fin skitur sammen med barnebarna,
    Her står det også noe utdatert, og ikke utslitt
    skiutstyr i garasjen. I fjor ble det en kort tur. 7
    Blir kanskje det i år også, er kjørt opp løyper
    rett ved døra vår, så det er ingen unnskyldning.
    Enig med deg ang reservasjonsretten.
    I den forrige regjeringen ble den jo praktisert,
    men da hørte vi ikke noe om det.
    Men nå må de jo finne noe
    Håper det blir en løsning på det så de legene
    kan fortsette uten at det går ut over deres overbevisning.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. De helt vanlige dagene er de aller beste etter min mening, de som du beskriver så fint :-))
    Har du forresten sett noe småfugl i den fine foringskassa di?
    Kos deg med barnebarna….
    -Lisbeth-

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig Lisbeth. De vanlige dagene er de beste, -i alle fall hvis de har med seg en stille formiddag... :) Fuglene? Vel, ikke den store pågangen, men jeg ser litt flere av dem nå :-) Evig optimist!

      Slett