torsdag 27. juni 2013

Kjerringråd nr 4 Bedre enn Roundup

Jeg har aldri vært begeistret for å sprøyte giftstoffer i hagen min, men siden luking er en av de absolutt verste gjøremålene jeg kan tenke meg, har det blitt en del sprøyting. Med dårlig samvittighet.
Men den tid er nå over.

Sånn så det ut før jeg begynte

1 del eddik (35%) og 2 deler vann. Ugresset har ingen sjans, og det virker nesten umiddelbart. Man kan helt sikkert blande 1 til 3 også, med godt resultat. Jeg er sånn innstilt at jeg vil ha umiddelbar effekt, så jeg har en tendens til å blande litt sterkt......

Og sånn så det ut 5-6 timer senere

Konklusjon:
Det beste kjerringrådet jeg har testet til nå. Garantert virkning. Men husk at det også virker på de plantene du vil beholde, så pass på hvor du sprayer!

PS. Lukta forsvinner ganske fort... :-)

Da er det bare å komme seg ut i hagen og sette i gang. Det burde i alle fall jeg gjøre! Testet bare på en liten flekk, og har  uendelig mye mer å ta hånd om.... Og vi som skal ha hageselskap og greier til søndagen!!! Har ikke lyst at gjestene skal kose seg med grillmat mellom løvetann og brennesle :-)
Jeg jobber best under press, så jeg er vel allerede klar søndag formiddag, tenker jeg...hehe.

Ha en strålende flott torsdagskveld fortsatt. I morgen legger jeg ut et nytt "himmelsk" bilde. Liker du himmelbilder er det bare å titte innom. 

Stor og varm Bibbiklem




1 kommentar:

  1. Å..Takk. Det skal jeg jammen bruke
    i grusen hos oss.
    Bruker ikke ugressmiddel, så det er
    å dra opp alt mulig, men en får jo ikke
    med seg alle røttene.
    Kos deg med forberedelsene til grillselskap :)

    SvarSlett