søndag 13. januar 2013

Nei takk til mere sutring!

SØNDAG...herlige søndag. Jeg elsker søndager, men de hadde ikke betydd så mye hvis det ikke var for alle de andre dagene i uka.


Uka som ligger bak startet ikke helt bra. Det var bare noe med humøret mitt og total mangel på inspirasjon. Mandag og tirsdag måtte jeg tvinge meg selv på jobb, følte at jeg orket ikke å se en eneste kunde til i hele mitt liv. Ikke at det er noe feil med kundene, var bare jeg som hadde gått tom. Og da sjefen min i en vennlig tone kommenterte at det virket som jeg var krigersk og at jeg fikk prøve så godt jeg kunne å ikke drepe kundene som kom inn i butikken, skjønte jeg at det hadde gått litt langt.......hehe...... Er ikke alltid man ser seg selv så tydelig, og da er det godt at noen kan si ifra !

Jeg bestemte meg for at nå fikk det være slutt på sutringa og selvmedlidenheten, og da ble resten av uka helt topp. Det viser bare hvor slitsom man blir både for seg selv og andre når man har fokus på seg selv. Og det hjelper ALDRI å sutre og klage. Man graver seg bare ned i et mørkt hull, og der er det ikke noe godt å være.

Da jeg kom hjem fra jobb i går kveld, var det to skjønne barnebarn her som skulle overnatte. Vi rakk både pizza, lesing og prating før de måtte i seng, og det var så inderlig godt å få litt tid sammen med dem igjen. Er det noe jeg virkelig setter pris på så er det de gode pratestundene med barnebarna. Der de forteller og jeg lytter. Det kommer så mye klokt fra barnemunn mange ganger, og jeg suger tak i disse anledningene hver gang jeg merker at de er på gli....Er sikker på at mange kjenner seg igjen her.

Men nå må jeg begynne å gjøre meg klar for resten av dagen Vi skal til Nannestad, hvor Hans-Erik skal ha møte i kveld. Han er jo ikke bare dyktig på å synge og spille, denne karen min, - han preker også, og det er alltid matnyttig det han leverer.

Ha en velsignet søndag! Sug inn alt du kan av positive inntrykk og bestem deg, du også, for at du ikke skal holde på å synes synd på deg selv. Det gir ingen ny kraft og glede å fokusere på sine egne problemer og vanskeligheter. Det gir derimot VELDIG mye ny kraft å rette blikket mot himmelen, for derfra kan vi få hjelp i alle situasjoner.

En kjempestor, varm og inderlig Bibbiklem til deg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar