lørdag 24. november 2012

Godt påfyll

Er glad jeg kastet et blikk ut av vinduet før jeg kjørte avgårde i dag tidlig. Det førte nemlig til at jeg røsket med meg kameraet på vei ut og fikk tatt noen fine tåkebilder på vei til jobb. Synd det ikke er lov å stoppe på E6 forresten, for utover jordene i Skjeberg lå tåken som mange små, tette bomullsdotter, opplyst av sola. Fantastisk vakkert, og kanskje verdt å få en bot for......hehe.


Jeg har tidligere skrevet litt om å ta vare på det som gir energi og påfyll. Nå om dagen er jeg veldig selektiv når det gjelder hva jeg bruker fritiden min til. Det er ikke til å stikke under en stol at det å være en del av den "sekulære julen" kan være veldig krevende og det går ut mye energi på jobben for tiden. Hver kunde har sine egne forventninger og man omstiller seg mentalt hele dagen.

I sånne tider er jeg veldig bevisst på min indre vektskål. Den skal helst bikke over på plussiden, og i dag tror jeg Gud hadde "malt" landskapet bare for min skyld :) Selv fra bilen ble det en naturopplevelse som gav påfyll. Etter å ha følt meg sliten noen dager, kjenner jeg igjen overskudd og lyst til å gjøre ting. Deilig!


Nå skal jeg bare slappe av og kose meg resten av kvelden. Det lukter god mat i huset, og jeg kjenner at smaksløkene dirrer av forventning :)

Ha en riktig god lørdagskveld, du også.
Vi snakkes :)

Klem fra Bibbi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar