torsdag 18. oktober 2012

En liten kveldsprat ved sengetid

I dag har det virkelig vært skikkelig høst! SOM det har regnet! Kjenner at jeg har litt abstinenser etter en skogstur nå, -og for ikke å snakke om en joggetur. Men nå er det full rulle et par dager til, så jeg håper at i alle fall søndagen bringer litt bedre utevær med seg.....

Har hatt en knall dag på jobb. Masse folk, gode samtaler og godt salg.
Spesielt de gode samtalene innimellom liker jeg godt. Folk er utsultet på at noen bryr seg, at man stopper opp noen minutter og tar seg tid til å lytte til litt mer enn høflighetsfrasene. Jeg har fått ta del i et par tøffe livshistorier i dag, og jeg ser at det betyr noe for de menneskene det gjelder at de kan få dele noen ord og litt smerte med noen, før de rusler videre til neste gjøremål.

Vel hjemme ble jeg overmannet av "trøtten", så jeg bevilget meg noen minutters søvn på sofaen....Åååå så deilig det er å gi etter for søvnen når den virkelig presser på, å bare skli inn i drømmeland :)


Etterpå ble det fyr i peisen, stearinlys, kaffe og vafler. Kan man bedre ha det når det er mørkt og kaldt ute, og regnet slår mot vindusruta?

Ellers driver jeg og legger noen planer for neste uke. Det blir en litt anderledes uke, men det skal jeg komme tilbake til senere. I alle fall tenker jeg å få brukt et gavekort som jeg fikk til bursdagen min,  -noe som også innebærer litt feriemimring :)

Nå skal jeg ta kvelden. Er takknemlig for at jeg både kan legge meg og stå opp med fred i hjerte og sinn, at jeg har det trygt og godt, og ikke minst at jeg har en mann som "holder ut med" meg og alle mine finurligheter år etter år. Visst er det noe å være takknemlig for, ikke sant?

God natt til dere alle!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar