søndag 8. juli 2012

Fra mitt hjerte

"For du er hellig, hellig, ingen er lik deg Gud......"

For noen vakre ord å våkne med denne søndags morgen. For noen nydelige ord å synge og la strømme ut fra hjertet, til Ham som ER hellig.

Jeg deler fra livet mitt her på bloggen, og dere som leser regelmessig vet at jeg skriver en salig blanding av skjemt og alvor. Det er sånn livet mitt er. Jeg har masse humor og kan tulle og tøyse mye.

Samtidig finnes det dypt inni meg noe som alltid strekker seg mot himmelen, mot Ham. Det finnes noe der som tilfredsstiller meg på dypet, som gir meg fred på innsiden og får tankene mine til å stilne. Jeg vandrer med Ham og jeg snakker med Ham, og jeg er bevisst Hans nærvær i mitt liv, uansett hva jeg ellers driver med.

En annen sangstrofe som dukket opp i dag var: "....jeg ser slik skjønnhet i Jesu kjærlighet...." Ja, det er nettopp det jeg gjør, og det er den skjønnheten jeg trekkes mot.

Jeg håper dere tåler at også denne siden av meg kommer fram innimellom. Sånn som nå, da det bare strømmet over fra innsiden, fordi dette med Hans hellighet ble så sterkt for meg akkurat i dag.

Grip søndagen, kjære deg. Fyll den med noe som gir deg overskudd og glede. Og ta imot en stor søndagsklem fra meg.

Birgit


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar