onsdag 27. juni 2012

Tro på helvete forebygger kriminalitet

Dette skriver Vårt Land i dag og begrunner det med at man føler seg "sett" av Gud hele tiden og dermed ikke kan lure seg unna. Altså: "Jeg må passe meg så ikke Gud tar meg".

Jeg skjønner vinklingen, men tror den er helt feil. Jeg tror ikke at det er frykten for helvete som hindrer folk i å begå kriminelle handlinger hvis de er troende. Jeg tror det går mye mer på at man i Gud har fått møte den guddommelige kjærligheten, og man har ikke behov for å fly rundt og tulle lenger.

Se på alle de som kommer til evangeliesentrene og får starte et nytt liv. De kommer fra rus og kriminalitet, blir møtt med kjærlighet, omvender seg og gir livet sitt til Jesus. De starter helt på nytt og får en MENING med livet sitt. De legger ikke om kursen fordi de frykter helvete. Nei, kursen endres fordi de lærer å elske Gud.

Da bygges ikke livet på frykt, men på Den Fullkomne Kjærligheten (Jesus), som driver frykten ut.

Og det er STOR forskjell!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar