søndag 24. juni 2012

En matfylt bryllupsdag

Slik feiret vi bryllpsdagen vår, på en koselig sjømatrestaurant i Strømstad.



For en mat! Kald, røkt fisk i mange varianter med en aldeles nydelig potetsalat til. En skikkelig smaksbombe!

Dere har sikkert skjønt at jeg er fasinert av mat. Jeg liker mat som smaker noe, og ikke bare ser pen ut. I går lærte jeg at potetsalat kan være noe helt annet enn den med masse majones som man så ofte får servert, og som jeg alltid blir kvalm av.

På hjemvei ble det tur innom Svinesund for å kjøpe disse gode smakene som jeg fant i maten min: Kapers, reddik, tørka tomater og helt nyplukkede poteter. Pluss en stor svinefilet. Så var det å dra hjem og eksperimentere, og invitere venner som ville være forsøkspersoner :))

Dermed ble det marinert svinefilet, grillet i store saftige stykker, og min egenkomponerte potetsalat til kvelds. Og jordbær og is til dessert, som våre venner hadde med seg.

Nå må jeg stramme livremmen og leve på knekkebrød en uke, ellers går det helt galt her....hehe.

Kom ikke og si at vi ikke nyter livet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar