fredag 11. mai 2012

Diddeli do

Do, toilette, restroom, WC. Kjært rom har mange navn. Og de siste ukene har jeg vært innom svært mange forskjellige av dette så nødvendige rommet.

Jeg kan ikke annet enn å le når jeg merker kulturforskjeller på hvordan man oppfører seg på do. Her hjemme i Norge er vi jo kjent for å være litt pertentlige og ikke slippe fram alle slags lyder i andres påhør. I USA tror jeg ikke den reservasjonen eksisterer...... Pene, velsminkede damer kommer inn på toalettet, setter seg ned og lager lyder som en norsk skauhogger. Jeg ble flau mer enn en gang, selv med en vegg i mellom. Da liker jeg den norske tilbakeholdenheten bedre :)

Ett restroom tok jeg bilde av. Det var bare skikkelig søtt. Ett sete i vanlig størrelse, og ett lite sete til barna. Genialt!


Typisk amerikansk å finne på noe sånt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar