torsdag 29. mars 2012

Den store sommertøydagen

Jeg er blant dem som fortsatt rydder vekk vintertøy og tar fram sommertøy. Har ei stor kiste jeg legger vekk klær i, så slipper jeg å ha skapene fulle hele året.

Jeg nyter den følelsen jeg har når jeg finner fram sommertøyet. Da er det liksom offisielt at sommeren er innen rekkevidde. Og så er det alltid litt spennende, for jeg husker ikke alltid hva som egentlig befinner seg i den kista.



I utskiftningsfasen er det også tid for å se over tøyet, sortere og gi bort det som jeg i grunnen vet at jeg ikke kommer til å bruke mer. Svigerinna mi, Eva, tar imot brukt tøy, som blir sendt videre til folk som ikke har det så greit, så dit leverer jeg det som fortsatt er brukelig. På denne måten får jeg tatt en opprydding et par ganger i året, og jeg slipper å ha klær som jeg ikke bruker liggende i årevis.

Nå henger sommerkjoler, bluser og div annet, pent og pyntelig i skapet, og bare venter på å bli brukt. Føler nesten at jeg har fått en helt ny garderobe, jeg.....

Men jeg beholder et par gode, lune jakker framme. Mistenker at jeg kan få bruk for dem :))





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar