lørdag 12. november 2011

Barnebarndag

I går natt hadde vi de to herlige barnebarna våre på overnatting og dagen i går var full av bestemorsysler. Sånne dager fyller opp noe på innsiden, selv om jeg også merker at det kan ta på kreftene å være bestemor. Den gleden det gir å se forventning i barnebarnas øyne, ta del i koselige samtaler og bli involvert i livet deres, ja, den gleden har jeg ikke ord for.

Bestefar er en mester til å underholde i gitte situasjoner, og en kommentar som går igjen ganske ofte er : "Bestefar, du tuuuuller".

I går fant jeg fram bålpanna mi. Så brant vi bål, stekte pølser på pinne og koste oss. Jeg har lovt dem at neste gang skal vi steke marsmallows på pinne, men barn liker ikke å høre "neste gang", så jeg fikk klar beskjed: "Bestemor, jeg tror nesten vi må kjøre i butikken og kjøpe marsmallows nå".

Jeg er uendelig takknemlig for at jeg får ta del i livet til barnebarna mine. Selv om jeg ikke er en sånn bestemor som de to jeg hadde, som var hjemmeværende og hadde all verdens tid, så tror jeg og håper jeg at min tilstedeværelse i deres liv er verdifull. Jeg håper jeg kan være med og skape gode minner som de kan ta fram og snakke om når de selv blir voksne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar